Sarajevski mostovi

Kozija Ćuprija

foto : @doncadron

Jedini u cijelosti sačuvan most iz Osmanskog perioda na Miljacki, izgrađen u 16. vijeku na Carskoj džadi, putu koji je povezivao Istanbul i Sarajevo.

Ime je dobila prema legendi prema kojoj je siromašni pastir na tom mjestu čuvao koze koje su ga odvele do ćupa punog zlata. Ovaj se obogatio pa navodno izgradio most. 

https://photos.app.goo.gl/cHHwbd1TxwqwaitTA

Drveni most

foto :@trajkovdenijelph

Izgrađen 1793. godine, te je služio za vađenje balvana koji su Miljackom transportovani do grada.
Trgovci drvetom su ih vadili iz vode na Bentbaši i prodavali

Šeher Ćehajina Ćuprija

foto : dorado_photography_bh

Proglašen Nacionalnim spomenikom Bosne i Hercegovine 2005. godine, te je poznat po svojim mnogobrojnim legendama. Nekoliko puta je, nakon poplava, renoviran, a danas ne možete primijetiti da mu nedostaje jedan luk koji
je zatrpan 1897.

Novi most Vijećnica

foto : mali_otrov

Izgrađen 2003. godine sa svrhom poboljšanja saobraćajne infrastrukture u ovom dijelu grada. Nazvan je po Sarajevskoj Vijećnici. 

Careva Ćuprija

foto : _adil_photography

Sagrađena po nalogu Isa-Bega Isakovića , kako bi povezala Carevu mahalu i Kolobara han na svojim obalama. Od 2009. godine na listi Nacionalnih spomenika Bosne i Hercegovine.

Latinska Ćuprija

foto : @oguzhanedman

Ime Latinska ćuprija ovaj most je dobio po – Latinluku, mahali na lijevoj obali Miljacke, koju su naseljavali
Sarajevski katolici. Od 1918. do 1993. Latinska Ćuprija zvala se Principov most, po Gavrilu Principu, koji je
svega nekoliko metara od ovog mosta izvršio atentat na Austro-Ugarskog prijestolonasljednika Franza
Ferdinanda i njegovu suprugu Sofiju.

Ćumurija most

foto : @dorado_photography_bh

Most je izgradio Hadži Hasan 1556. godine i popravljan je nekoliko puta. Most je zamijenjen željeznom
konstrukcijom 1886. godine. Imenovan je po lužini ćumura kojeg su sabljari prenosili preko mosta, a
njihove trgovine su bile smještene u blizini.

Drvenija

foto : amnamulic11

Sagrađen je tokom Austro-Ugarske vladavine 1898. godine. Tokom njenog postojanja Drvenija je često nazivana Gimnazijskim mostom, jer se u njenoj blizini nalaze 2 Osnovne i 2 Srednje skole, Gimnazija, Medresa i nekoliko Fakulteta i Akademija.

Čobanija

Izgradio ga je Hasan Vojvoda 1557, a obnovljen je za vrijeme
šejha Kaimija, sarajevskog pjesnika pa ga neki zovu i “šejhanija most” kao i “šejtanija most”.

Godine 1886. željezni most je sagrađen na mjestu starog, ali je zbog lošeg oslonca propao. Na njegovom mjestu je sagrađen novi 1888. godine.

Festina Lente – Požuri Polako

foto : @bakir_islambegovic

Festina lente (Požuri polako) najnoviji je most u Sarajevu, koji je svečano otvoren 22. augusta 2012. Heliks odnosno kapija mosta predstavlja “izlazak iz nečega i ulazak u nešto”, u ovom slučaju prelazak u prostor Akademije i prostor umjetnosti. Spaja šetalište Obale Maka Dizdara ispred Akademije likovnih umjetnosti, čiji su ga studenti i dizajnirali:
Adnan Alagić, Amila Hrustić i Bojana Kanlić (smjer produkt dizajn) s Radićevom ulicom.

Ajfelov most

foto : @albatross_photo.bh

Pješački željezni most Skenderija je među Sarajlijama poznat i kao Ajfelov most. Negdje oko mjesta
današnjeg mosta Osmanski je namjesnik Skender-paša po kojem je jedan čitav kraj na lijevoj obali
Miljacke nosi ime Skenderija, podigao drvenu ćupriju krajem 15tog il na samom poćetku 16tog stoljeća.

Most Suade i Olge (Vrbanja most)

foto : @nedimdzk

Među Sarajlijama poznat i po svome prije-ratnom imenu, Vrbanja most. Ime Vrbanja ime je dobio po Vrhbosni, kako se Sarajevo nekad zvalo, tj. njegov dio od Vrbanja mosta do Bijele tabije na Vratniku. S obzirom na događaje koji su se u nedavnoj prošlosti na njemu desili, slobodno može nazvati – Sarajevski most ljubavi. 

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana.